El passat dimarts, 23 d'agost, es va celebrar el dia Mundial del Hashtag. Coincidint amb aquesta efemèride, avui, des d'adn digital agency volem retre el nostre particular homenatge al símbol per excel·lència a les xarxes socials. Un símbol que naixia el 23 d'agost de 2007 amb Twitter i no precisament pels seus creadors, sinó per un usuari de la mateixa xarxa social, Chris Messina, el qual va compartir un missatge que incloïa per primera vegada la famosa etiqueta, escrivint-la amb la paraula #barcamp per tal de crear un tipus de grup entorn aquest hashtag. Sí. El primer hashtag de la història ja era una realitat.
Així, una idea espontània d'un usuari es va acabar convertint en una nova forma de classificar la informació i en una manera molt més simple i intuïtiva de detectar temes d'interès o tendències (trending topics). El fenomen del hashtag es va estendre de tal manera entre els usuaris de la plataforma que dos anys més tard Twitter (ara sí) va decidir incloure la famosa etiqueta com una de les funcions de la xarxa social, propagant-se anys més tard a la resta de plataformes com Facebook, Instagram i Youtube.
Tot i ser un element conegut per gairebé tothom, el cert és que no sempre s'utilitza el hashtag de forma efectiva o, si més no, no se li treu el màxim profit. Per això, avui al nostre blog t'explicarem tot el que necessites saber per poder explotar tot el seu potencial. Pren nota que comencem!
Els hashtags o etiquetes funcionen com a paraules clau que els usuaris fan servir per definir el tema del contingut que estan compartint a les xarxes socials. En el moment d'afegir davant la paraula el símbol # el hashtag es transforma en un enllaç que dirigeix la cerca dels usuaris i s'afegeix automàticament al grup de cerca sobre el tema en qüestió, agrupant i organitzant de forma molt pràctica tots els continguts sobre un tema determinat. A partir dels hashtags, a més, també és possible trobar a les persones que estan parlant sobre el tema en concret.
Posicionament, viralització i engagement. A grans trets, podríem dir que aquests són les tres principals avantatges que ofereixen els hashtags.
Els hashtags ens ajuden a posicionar les nostres publicacions perquè aquestes es puguin localitzar fàcilment dins de la secció d'explorar o bé a través de cerques directes amb el hashtag en qüestió.
Els hashtags també ens poden ajudar a viralitzar les publicacions, augmentant la visibilitat, l'abast orgànic i, en conseqüència, els seguidors del perfil.
Una bona selecció de hashtags ajuden a millorar l'engagement de les publicacions, fent-les més visibles i incrementant les possibilitats que usuaris que encara no ens segueixen interactuïn amb aquestes.
Tot i que Instagram té un límit de 30 hashtags, això no significa que aquesta sigui la quantitat òptima ni recomanable. La clau seria arribar a un punt intermedi i utilitzar-los amb moderació. Així, segons Buffer, plataforma de gestió de xarxes socials, la quantitat òptima es trobaria entre els 5 i 11 hashtags, ja que s'ha constatat que les publicacions que es troben dins d'aquestes xifres obtenen un 80% més d'interaccions.
Per saber l'abast que aconsegueixes amb els hashtags de les teves publicacions, només hauràs d'accedir a la secció "Insights" d'Instagram i dins de l'apartat d'abast podràs veure el nombre total d'impressions de la teva publicació a través dels hashtags. També podràs veure el volum d'impressions que has generat des de la secció d'inici o "Explorar".