Abans de començar, cal saber a què ens referim amb el terme “storytelling”. Aquest anglicisme el podríem traduir com "narració d'històries" o simplement "narrativa".
El contingut o informació que vols transmetre es pot publicar en diversos formats, com ara blogs, llocs web, xarxes socials, vídeos, podcasts, presentacions i campanyes publicitàries. El format pot variar segons el mitjà de distribució i les preferències del públic objectiu.
L’storytelling és l'art de comunicar missatges a través de la narració d'una història. Es fa creant una narrativa que captiva l'audiència i transmet missatges de manera efectiva. Per començar, has d'identificar el teu públic objectiu, crear personatges adaptats a la temàtica, construir una estructura coherent, utilitzar visuals i metàfores, i transmetre valors i missatges clars.
L’storytelling és una eina poderosa per connectar amb el públic a través de la narració, les empreses poden captar l'atenció dels clients i influir en les seves emocions. Per aprofitar al màxim aquesta estratègia, aquí tens cinc consells per fer-ne un bon ús: